Fandom

Przepisy Wiki

Mazurek cytrynowy

695stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Mazurek cytrynowy

  • Ciasto
    • 140 g cukru pudru
    • 140 g masła
    • 160 g mąki
    • trzy ugotowane żółtka

Zółtka przetrzeć przez sito lub rozdrobnić widelcem, posiekać masło w mące, połączyć z żółtkami i cukrem szybko zarabiając czubkami palców, żeby nie zmiękczyć masła. Ciasto ma konsystencję grubej kruszonki. Schłodzić w zamrażalniku, rozkruszyć na kwadratową blachę, uklepać na płasko i piec w 150 C aż brzegi zmienią kolor. Schłodzić.

  • Masa cytrynowa
    • 150 ml soku z cytryny
    • 300 ml cukru
    • 6 jajek

Wymieszać i ciągle mieszać trzepaczką do białek w kąpieli wodnej przez 6-8 minut, aż zgęstnieje do konsystencji ciasta na racuchy, schłodzić tak, aby było sztywne. Rozprowadzić równą warstwę na upieczonym cieście. Trzymać w chłodnym miejscu.

    • 1 cytryna
    • 150 ml cukru
    • 100 ml wody

Wodę z cukrem doprowadzić do wrzenia w garnku o dużym dnie. Cytrynę wyszorować i pokroić w bardzo cienkie plastry. Umieścić w syropie i gotowac na dużym ogniu aż białe brzegi cytryny staną się szkliste i przezroczyste, ciągle potrząsając garnkiem, żeby nie przypalić dna, ale nie mieszać. Odstawić, lekko schłodzić. Układać plasterki cytryny na wierzchu masy cytrynowej , spiralnie lub w jakiś inny wzór. Udekorować plasterkami migdałów.

Uwaga: Można masę cytrynową wzbogacić przez wymieszanie jej z bitą śmietanką, gdy schłodzona.

Więcej w Fandom

Losowa wiki